5 פעילויות כיפיות שאפשר לעשות עם תינוק

אמהות הנמצאות בחופשת לידה משקיעות כסף רב בחיפוש פעילויות עם התינוק. מסתבר שלא חייבים לקנות צעצועים יקרים או לצאת מהבית כדי להעסיק אותו. הנה כמה רעיונות

 

ההמתנה שלך במשך תשעה חודשים הסתיימה והתינוק שלך הגיח לעולם. שום דבר אינו עולה על שמחת ההורות החדשה, אך לאחר ההפתעה הראשונית, ההתלהבות הופכת לשגרה יומיומית. טיפול בתינוק יכול להיות מונוטוני ולמרות האהבה ההדדית בינך לבין התינוק, לפעמים אתם קצת משעממים זה את זה.

 

אז מה עושים כדי להפוך את הזמן העודף לשעה חווייתית- בה תוכלי גם  לחזק את הקשר בינך לבין התינוק, לעצב את השפה שלו, האינטליגנציה החברתית, החשיבה הלוגית והחיבור הרגשי? ליקטנו כמה פעילויות כיפיות שאפשר לעשות בבית ובחוץ.

 

תרפיה במוסיקה: למנגינות ושירים יש השפעה מרגיעה על תינוקות ויכולת להגביר את הזיכרון שלהם, לחזק את הקשר של ההורה עם התינוק, לשפר את כישורי השפה של שלו ולהגביר את סקרנותו.

 

השמיעי לתינוקך ז'אנרים שונים של מוסיקה בזמן שהוא ער ושימי לב איזו מוסיקה מרגיעה אותו ואיזו מעצבנת אותו. מוסיקה מסוימת יכולה להטעין אותו באנרגיה, בעוד שאחרת תגרום לו להירדם.  חיוני להיות נוכחת יחד עם התינוק בזמן שהוא משחק ומקשיב למוזיקה. המגע והקול שלך יכולים לעודד את ההתלהבות שלו, כך שאם תשירי הוא יהיה מאושר (גם אם אין לך קול כמו של ביונסה). אל תשכחי- מוסיקה מעניקה רוגע לתינוקות, אבל עוזרת להרגיע גם אותך.

 

משחקי מחבואים: הסתירי את הפנים שלך מאחורי ידייך או מאחורי בד. קראי בשמו, שרקי לו או בחרי כל סוג אחר של רעש. התינוק יזהה את הקול שלך וינסה לגלות מאיפה הוא בא. פעילות זו יכולה להגביר את ערנותו. אחרי שהוא מוצא אותך בעזרת מבטו, הרימי וחבקי אותו.

 

 

הדמיית חושים: תני לתינוק להרגיש הכל. אל תזרזי פעילויות שאת עושה איתו, בזמן הרחצה, אפשרי לו להתיז מים ולשחק עם זהובזמן ההאכלה, תני לו להרגיש את הבקבוק. כל הפעילויות האלו, מעניקות לתינוק הבנה של החושים השונים. למידה כזו חיונית להתפתחותו הנפשית, הגופנית והרגשית.

 

שעת סיפור: תינוקות אינם יכולים כמובן להבין סיפורים, אבל מחקרים מראים שבדומה למוסיקה – כדאי להקריא להם סיפורים מגיל צעיר. על מנת שהוא לא ישתעמם - בזמן ההקראה געי בבהונותיו, אצבעותיו, דגדגי את בטנו וצפי בהבעותיו של התינוק. אפשר להשתמש במחוות אלו, גם כאשר את מלבישה את התינוק. זוהי דרך טובה להסיט את תשומת ליבו.

 

צאו בריקוד: אז נכון שהתינוק אינו יודע לרקוד, אבל את בהחלט  יכולה להניע אותו לצלילי המוסיקה. קחי את התינוק בזרועותיך ונסי כמה צעדים פשוטים. היזהרי מצווארו והקפידי תמיד לשמור עליו באמצעות הידיים.  פעילות זו יכולה להצעיר אותך ואת הקטנצ'יק שלך.

 

פעילויות עם התינוק או התינוקת, יעזרו לו או לה ללמוד דברים מהר יותר תוך הנאה. בדרך הזו, תוכלי להכיר את העולל שלך טוב יותר וליהנות איתו בסיטואציות שונות בבית או בחוץ.