סגירת נגישות X
נגישות


יש תינוק בבית: כך תעברו את התקופה הקשה שלאחר הלידה

ישנם רגעים שילדים הם באמת שמחה, אבל ברגעים אחרים אתם מוצאים את עצמכם חסרי אונים.

אמנם התקופה הראשונה בחייהם של הורים היא מעין ג'אגלינג בלתי אפשרי, אבל יש המון רגעים של אור, בהם אתם רואים את הפלא הקטן שיצרתם גדל, מתפתח ומתחיל לרקום לעצמו זהות של ממש. באותם רגעים כל הקשיים מתגמדים ואתם מבינים שקיבלתם את המתנה הגדולה ביותר שאפשר לבקש.  

כדי שתהיו מוכנים גם לדברים הפחות כיפיים בתחילת הדרך, יצרנו במיוחד עבורכם את המדריך הבא:

 

דקות שינה: לא משנה אם זה בלילה, בבוקר או באמצע היום, כשיש לכם הזדמנות לחטוף כמה דקות שינה (כי על שעות שינה אין על מה לדבר), קחו אותן! הכביסות, הניקיון, הכלים ואפילו המקלחת יחכו למועד מאוחר יותר. זכרו: ללא שינה עולה הסיכוי ללקות בדיכאונות למיניהם, תשישות יתר עלולה לגרום לכם לעשות טעויות עם התינוק, ואתם ממש לא רוצים להגיע לזה.

 

מה קרה לגוף שלי? סימני מתיחה, בגדים שמונחים על הגוף בצורה משונה, נפיחויות, דליות ועוד מזכרות מההיריון הן חלק בלתי נפרד מהחיים שאחרי הלידה. אל דאגה, ברוב המקרים הדברים חוזרים למקומם ועם קצת ספורט ושמירה על תזונה מאוזנת, הגוף שלך יהיה שלם הרבה יותר אחרי שהביא לעולם חיים חדשים.

 

כאבים: לא משנה עד כמה לידה היא פלא של הטבע, מדובר באירוע טראומתי לגוף שברוב המקרים גם כואב הרבה אחרי שהבייבי מגיח לאוויר העולם. הקפידי לנוח הרבה, לשתות ולאכול כמו שצריך. ברגע שאת תכבדי את הגוף שלך, גם הסובבים אותך יעשו כן.

 

הנקה: מספרים שהנקה מחברת לתינוק, שהגוף מתמלא בהורמונים חיוניים, קורן מאושר ועוד. מה בפועל? יומיים אחרי הלידה תתחילי לסבול מגודש בחזה, לא חשוב כמה הגוזל ינק. ייקח כמה ימים שבהם תחשבי שהחזה שלך עומד להתפוצץ עד שהדברים יתאזנו. יש מקרים בהם גם תיגרם פציעה סביב הפטמה בעקבות היניקה. חשוב לטפל ולא להזניח את הדברים, כי רק כך תוכלי באמת ליהנות משלב ההנקה. המלצה שלנו: אם לא הולך, אל תילחצי. במקרים כאלו אפשר לשלב את ההנקה עם תחליף חלב אם או אפילו לחדול לגמרי מההנקה. אחרי הכול עדיף שהתינוק יהיה שבע ואת תרגישי טוב מאשר שתחווי תסכול מתמשך שלא יועיל לאף אחד מכם.

 

 

היגיינה וטיפוח: גם אם את מאלו שכל שלושה שבועות מקפידות על לק ג'ל, גם אם את חובבת פנים או לא יוצאת מהבית לפני שאת עוברת אצל הקוסמטיקאית והמאפרת, בתקופה הראשונה שאחרי החזרה הביתה תקלי מעט עם עצמך. את אמא, את הכי יפה כשאת קורנת מאושר. פרגני לעצמך את הלוק הטבעי, המשוחרר, זה שמתחבר לעצמו ולטבע. עוד כמה שבועות תוכלי לחזור בגדול ולהיות הכי מטופחת בשכונה, אבל הפעם זה יהיה עם עגלה.

 

אוכל מנחם: כולם בעבודה, הסבתא והסבא גרים רחוק וכל החברים לא ממש פנויים לדבר בשעות הקטנות של הלילה. במילים אחרות: זה אתם והתינוק ברוב הזמן. המלצה שלנו: במקום לחטוף שוקולדים מהמקרר רק כדי להתנחם, הכינו פשטידות ותבשילים אחרים ושימו במקרר. באופן הזה כשתחושת הרעב תתגנב, תוכלו להזין את הגוף במזון שימלא אותך באנרגיה ובחיוניות במקום ברגשות אשם.

 

מה נסגר עם הסביבה? נכון, בסרטים מגיעים הביתה עם התינוק, החברים והמשפחה בזה אחר זה מתייצבים בדלת עם הצעה לעזור וכולם חיים באושר. המציאות עלולה להיות מעט שונה, את זה תיווכחו לראות מהר מאוד. תנו לזה זמן, ערכו תיאום ציפיות ואל תצברו כעסים. לעתים הסביבה פשוט זקוקה למעט הכוונה.

 

מה יגידו השכנים: כל מי שאי פעם גידלו ילד, עשויים להרגיש מספיק פתוחים איתכם כדי לייעץ, לבקר, להמליץ ובעיקר לחלוק מניסיונם. גם כאן חשוב לזכור: אתם יודעים מה הכי טוב עבור הילד שלכם. אפשר לשמוע המלצות מסביב, אבל ההחלטה הסופית היא שלכם. ברגע שתהיו מחוברים לפנימיות שלכם, התשובות כבר תגענה מאליהן.

 

תמיכה, תמיכה, תמיכה: נכון, אנחנו חיות בעידן של פוסט פמיניזם, של ניפוץ תקרות זכוכית, עידן שבו להיות חלשה ממש לא בא בחשבון. העניין הוא שאחרי לידה, הגוף חלש וכואב, יש הרבה חוסר ודאות וכל עזרה היא חיונית. אל תתביישי לבקש, להתייעץ והכי חשוב – אל תישארי לבד. בעל, חברות, אמהות שאת פוגשת בטיול בסביבת הבית, אמא, חמות, אחות – כל חברה טובה כדי לשפוך את הלב, לספר על הכאבים, האתגרים והחששות ולצאת מחוזקת מהידיעה שיש לך על מי להישען.